Tryg Forsikring
Sidekick – smart bilforsikring for unge
Vi hjalp Tryg å gå nye veier for å nå unge bilførere med sin nye smarte bilforsikring, Sidekick. Løsningen? En gris, selvfølgelig.
Utfordring
Sammen med Tryg Forsikring har vi utviklet visuell identitet til Sidekick, en ny smart bilforsikring for sjåfører mellom 18 og 30 år. Sidekick måler hvor flink du er å kjøre, slik at forsikringen blir billigere jo bedre du kjører. Ganske smart!
Dette er en helt ny måte for Tryg å utvikle produkter på, rettet mot en målgruppe de ikke har kommunisert aktivt med tidligere. Derfor ville vi tenke nytt og utfordre det vante Tryg-universet også i utvikling av den visuelle identiteten. Mantraet ble La oss gjøre bilforsikring gøy!
Løsning
Prosjektet omfattet utvikling av merkenavn, design av logo og visuell identitet og produksjon av animasjonsfilm og illustrasjoner. Resultatet er en merkevare som skiller seg tydelig fra Trygs vante univers, henter inspirasjon fra spill og animasjonsfilm og i likhet med produktet selv, tør å tenke nytt og utfordre forsikringsbransjens vanlige måte å kommunisere på.
Sidekick gjør bilforsikring litt gøyere, rett og slett.
Resultat
I løpet av de første 2 1/2 månedene på markedet solgte Sidekick tre ganger så mye som forventet.
86 prosent av kundene er nye kunder som ikke har forsikringer hos Tryg fra før.
Se Tryg og Oktan Bergen presentere Sidekick på Digital Minds